2014年1月8日水曜日

BCS replaced by College Football Playoff for 29014-15

Why Apparel Companies Compete 
To Outfit College Athletic Teams
2013 is the final year for the current BCS bowl system. The Bowl Championship Series will be replaced by a four-team playoff, effective for the 2014–15 season, to be called the College Football Playoff.
カレッジフットボールシーズンの最後を飾るBCS(The Bowl Championship Series)ゲームが終わった。5つのマッチアップで構成されるBCSシリーズの最終戦、BCS National Championship
(全米王座決定戦)は1月6日、Florida StateがAuburnを降して全米チャンピオンの座を獲得した。8月27日にキックオフした2013-14シーズンは、これで全日程を終了した。そして、1998年から16年間続いたBCSシリーズも今年で終った。2014年からは新方式の「College Football Playoff」に移行する。

The overall top seed colleges garnered its highest television ratings in years.They have been donning polarizing their uniforms in the NCAA men’s basketball tournament and Bowl Games. Young fans seem to love the new unis and its brand maker. 
アメリカのアクティブスポーツウエアは、カレッジチームのユニフォームをベースに成長し、フットボールとバスケットボールは常にメインストリームだった。MSU(ミシガン州立大)やUA(アラバマ大)のような強豪校には、アディダスやナイキが数百万ドルの契約金と、さらにそれを上回る規模のフリープリダクトを提供し、プロモーションを展開する。それが回り巡って、日本のスポーツファッションに投影されることになる。

As a result, Nike, adidas and Under Armour, the dominant Athletic Apparel brands have the deep relationship with college athletics.
かつて圧倒的な影響力を行使したMLBやNBAに代わって、現在はNCAAがクリティカルなトレンドリーダーに浮上した。日本のスポーツファッションの大半は、ワールドカップやオリンピックではなく、College Bowl GameとNCAA Basketball Tournamentから生まれているのである。 

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