Why Apparel Companies
Compete
To Outfit College Athletic Teams
The overall top seed colleges garnered its highest
television ratings in years.They have been donning
polarizing their uniforms in the NCAA men’s basketball tournament
and Bowl Games. Young fans seem to love the new unis and its brand maker.
|
アメリカのアクティブスポーツウエアは、カレッジチームのユニフォームをベースに成長し、フットボールとバスケットボールは常にメインストリームだった。MSU(ミシガン州立大)やUA(アラバマ大)のような強豪校には、アディダスやナイキが数百万ドルの契約金と、さらにそれを上回る規模のフリープリダクトを提供し、プロモーションを展開する。それが回り巡って、日本のスポーツファッションに投影されることになる。
As a result, Nike, adidas and Under Armour, the
dominant Athletic Apparel brands have the deep relationship with college
athletics.
|
かつて圧倒的な影響力を行使したMLBやNBAに代わって、現在はNCAAがクリティカルなトレンドリーダーに浮上した。日本のスポーツファッションの大半は、ワールドカップやオリンピックではなく、College
Bowl GameとNCAA Basketball Tournamentから生まれているのである。
0 件のコメント:
コメントを投稿